| לפרטים: 0747035008

פחמימות וחלבונים

אחת התחנות בהתנסויות הדיאטטיות שעברתי היה הספר “רזה לתמיד”. הייתי אז בסביבות גיל 20, והגעתי אל הספר בעקבות המלצתה של חברתי אורלי. בספר מוצגת שיטה של הפרדה בין פחמימות לחלבונים, אשר פותחת על ידי וויליאם היי. לפי התיאוריה של ויליאם היי מחלות נוצרות בגוף בעקבות הצטברות גבוהה של רעלים בגוף. פעולת עיכול המזון כוללת הפרשת מיצי עיכול שונים עבור עיכול פחמימה לעומת עיכול חלבון, ובנוסף גם מצריכה משך זמן עיכול אחר לכל אחד מהשניים. ארוחה המשלבת פחמימות וחלבונים מקשה מערכת העיכול, מכבידה עליה ולא מאפשרת ספיגה אופטימלית של רכיבי תזונה חיוניים. השילוב של פחמימות וחלבונים באותה ארוחה גורם לחומציות גבוהה ותסיסה במערכת העיכול אשר יוצרים תחושת נפיחות, גזים ועייפות כללית.

בקטגוריית החלבונים נכללים: מוצרי חלב, דגים, עוף ובשר, ביצים, סויה ומוצריה- טופו, מיסו.

בקטגוריית הפחמימות נכללים: דגנים כגון: חיטה, שיפון, כוסמין, שעורה, שיבולת שועל, אורז, קינואה, כוסמת, דוחן, קטניות – אפונה, שעועית, עדשים, מש, סויה וחומוס, תפוח אדמה, בטטה, גריסים ותירס.  דבש, סוכר וחלק מהפירות הטריים והיבשים נכללים גם הם בקטגוריית הפחמימות מאחר והם מכילים כמות גבוהה של סוכר.

ירקות, פירות, אגוזים, תבלינים, שומנים – שמן, חמאה, שמנת, זיתים, אבוקדו, טחינה, שומשום, הם מזונות ניטרליים.

העקרונות העיקריים עליהם חשוב לשמור:
– הפרדה בין חלבונים לפחמימות, כלומר לא אוכלים דג עם אורז או לחם עם גבינה.
– מזונות השייכים לקבוצה הנייטרלית, ניתן לאכול עם פחמימה או עם חלבון.  לדוגמא: פסטה עם סלט ירקות, ירקות מבושלים עם אורז או לחלופין עם דג.
– פירות, שייכים גם הם לקבוצה הנייטרלית, ניתן לצרוך אותם כארוחה בפני עצמה (בנפרד ממזון חלבוני או פחמימתי).
–  יש להרבות באכילת ירקות טריים ומבושלים ולשלבם בכל ארוחה.
– חשוב להקפיד ולשתות לפחות ליטר וחצי מים ביום.

חשוב לוודא שהתפריט היומי משלב גם ארוחה הכוללת חלבון וגם ארוחה הכוללת פחמימה.

בתיאבון!

תגובה 1

  1. ספיר
    9 בדצמבר 2017

    תודה על האינפורמציה החשובה

רשום תגובה