| לפרטים: 0747035008

הכן גופך לחורף

חילופי העונות הם לא רק חילופי ארונות. הסתיו כבר כאן, שעון החורף, הטמפרטורות יורדות, כל אלה משפיעים עלינו פיזית ורגשית, עוד מעבר ליתר האתגרים שהחיים מזמנים לנו בדמות עומס, לחץ, אירועים וכו’. אנחנו מרגישים רעב מוגבר, עייפות רבה ודחף למאכלים שמכילים פחמימות כמו פסטה, מאפים ומתוקים, שנותנים לנו תחושה של הרגעות זמנית, אבל מזיקים לנו ברמה הגופנית וגורמים לנו לתחושה של תלות גופנית ונפשית.
אז איך בכל זאת מתמודדים?
1. נמנעים לחלוטין ממוצרים שמכילים סוכר וגלוטן – עוגייה אחת מזמינה אחריה עוד עוגיות ועוד מתוקים אחרים. אולי יהיו לכם יומיים קשים, אבל כשמוציאים את הסוכר והגלוטן מתוך התפריט התשוקה אליהם פוחתת וקל יותר לשמור על משמעת עצמית. כשעולה קול שאומר, אני חייב/ת/ רק אחד ודי/ לא יכולה וכד’ אל תאמינו לו – סרבו לו בעדינות.
2. מחליפים את הפחמימות הריקות, שהגוף צריך להשקיע משאבים כדי לפרק ולעכל אותם, אבל לא מקבל מהם שום דבר, בפחמימות מזינות כמו קינואה, כוסמת ואורז.
3. אוכלים 5 ארוחות ביום – 3 ארוחות עיקריות ועוד 2 ארוחות ביניים – כאשר אנחנו שבעים מתוקים וגלוטנים פחות מפתים אותנו, ויש לנו יותר שליטה על מה שאנחנו אוכלים.
4. מכינים סיר מרק שיספיק לכמה ימים – מרק הוא משביע, מחמם ויספק לכם ארוחה חמה כשתחזרו מהעבודה רעבים.
5. תה חם בטעמים חריפים כמו קינמון או ג’ינג’ר מחמם את הגוף, ומסייע להעביר את התשוקה למתוקים.
6. אל תוותרו על ספורט- נכון שלפעמים רק המחשבה של להחליף בגדים גורמת לצמרמורת, אבל זה שווה את זה. פעילות גופנית מניעה את הגוף, מחממת אותו, כשאנחנו מתעמלים הגוף מפריש אנדורפינים שגורמים לנו להרגיש טוב, ועל הדרך אנחנו נהנים מעוד מכמה יתרונות: כושר, גוף חטוב ובריאות.
7. שימו מוזיקה שאתם אוהבים, ריקדו לבד או עם אחרים, זה ישפר לכם את מצב הרוח, יחמם לכם את הגוף ותרגישו שמחים.
ולפעמים יש סטיות מהדרך, חשוב לא להיכנס לשיפוט ובקורת, וכשזה קורה לקחת נשימה, לחזור לשגרה, ולא להיכנס לתודעת “הכל או כלום” שאם “חטאתי” – עכשיו אני משחרר את כל הסייגים.
מוזמנים להוסיף בתגובות את הטיפ שלכם.
חורף חמים ונעים!

רשום תגובה